Uzdrowisko zmienia swój logotyp. Znane kuracjuszom i mieszkańcom trójkolorowe serce (czerwień, zieleń i niebieski) zmienia się w serce dwukolorowe (czerwień i navy blue), które złożone zostało z dwóch liter „U”. Również logotyp nawiązuje do ww. rozpoznawalnych budynków uzdrowiska.
Stare logo:
Nowe logo:
– W ten sposób wyeksponujemy wizualnie naszą architekturę z lat 60. i 70., która jest wizytówką kurortu – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska. – Nasz rebranding to nie tylko wizualna retromania. Odświeżyliśmy też wizję i misję naszego uzdrowiska, aby przystawała do wyzwań XXI wieku – dodaje.
Identyfikacja wizualna uzdrowiska powstawała na równi z nowoczesną misją i wizją odpowiednią dla innowacyjnego kurortu medycznego.
– Odświeżenie wizerunku jest pierwszym krokiem, który ma sprawić, aby nie tylko mieszkańcy Śląska, ale i całej Polski, a nawet Środkowej Europy, kojarzyli Uzdrowisko Ustroń jako nowoczesne centrum zdrowia specjalizujące się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym – mówi Budzowski.
– W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna kuracjuszom. Planujemy też mocniej zaangażować się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie opowiadaliśmy o bezdechu sennym oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier – dodaje Bożek.
Uzdrowisko Ustroń jest jednym z największych tego typu kompleksów w Europie. Tradycje uzdrowiskowe Ustronia sięgają końca XVIII wieku. To właśnie wtedy odkryto, że warunki klimatyczne w połączeniu z naturalnymi złożami surowców leczniczych czynią Ustroń miejscem sprzyjającym leczeniu chorób układu oddechowego, chorób reumatycznych oraz stawowo-mięśniowych.
W latach 60. XX wieku w dolinie Jaszowiec powstała dzielnica wczasowa z charakterystycznymi budynkami mieszkalnymi tzw. „liniowcami”, „wielotraktowcami” i „gronowcami”. W latach 70. wybudowano w Zawodziu nowoczesne ośrodki wczasowo-lecznicze i sanatoryjne w kształcie piramid. Łącznie na powierzchni około 200 hektarów mieści się 17 budynków.
Od sierpnia 2010 roku właścicielem większościowego pakietu Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Ustroń” S.A. jest spółka Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca (Grupa American Heart of Poland) posiadająca ogromne sukcesy w dziedzinie kardiologii oraz kardiochirurgii. Spółka została założona w 2000 roku przez grupę wybitnych lekarzy z Polski i ze Stanów Zjednoczonych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności. Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez HEALTHCARE & HOSPITALITY PROVIDERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Sanatoryjna 1, 43-450, Ustroń Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.