Weź głęboki oddech – lek na stres!

Weź głęboki oddech – lek na stres!

Wstrzymywanie oddechu oraz płytki i krótki oddech to typowe objawy stresu. Jak sobie z tym radzić? Stosując techniki oddechowe, czyli powtarzane cykle wdechu i wydechu, celowo wykonywane według zaleconego wzoru.

Świadome oddychanie z uaktywnieniem przepony zachęca nasze ciało do relaksu, przynosząc szereg korzyści zdrowotnych.

Przedstawione proste techniki oddechowo-relaksacyjne można stosować niemal wszędzie:

  • w pracy przy biurku,
  • w samochodzie,
  • w domu,
  • na spacerze lub w jakimkolwiek innym miejscu.

Ćwiczenia wykonujemy w dogodnej dla nas pozycji, czyli stojąc, siedząc na krześle, w siadzie skrzyżnym na podłodze lub leżąc na plecach.
Techniki oddechowo-relaksacyjne mogą być stosowane przez wszystkie osoby bez względu na wiek i schorzenia.

Ćwiczenia są szczególnie zalecane osobom w okresie zwiększonego stresu, poddenerwowania. Można wykonać kilka technik jedna po drugiej lub stosować je wybiórczo w zależności od potrzeb i okoliczności o każdej porze dnia.

Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń razem z Kingą Ekiert, fizjoterapeutką Uzdrowiska Ustroń.

➡ ĆWICZ RAZEM Z NAMI ➡

Newsletter

Zapisz się i bądź z nami na bieżąco


Dziękujemy za dołączenie do subskrybentów.

x

Dziękujemy za wizytę!

Chcesz być z nami w kontakcie – zostaw swój adres e-mail.

Proszę czekać

Wczytuję system rezerwacyjny

x