Rozpoczynamy nowy rozdział w Uzdrowisku Ustroń. Co się zmienia?

Rozpoczynamy nowy rozdział w Uzdrowisku Ustroń. Co się zmienia?

Od dziś wdrażamy nowy rebranding. Zmienia się logo, a identyfikacja wizualna nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnych budynków – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia. „Uzdrowisko Ustroń jest wyjątkowe w skali europejskiej. Chcemy zacząć mocniej akcentować naszą obecność w Polsce” – mówi Wojciech Budzowski, prezes zarządu Uzdrowiska Ustroń.

Uzdrowisko zmienia swój logotyp. Znane kuracjuszom i mieszkańcom trójkolorowe serce (czerwień, zieleń i niebieski) zmienia się w serce dwukolorowe (czerwień i navy blue), które złożone zostało z dwóch liter „U”. Również logotyp nawiązuje do ww. rozpoznawalnych budynków uzdrowiska.

Stare logo:

Nowe logo:

W ten sposób wyeksponujemy wizualnie naszą architekturę z lat 60. i 70., która jest wizytówką kurortu – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska.Nasz rebranding to nie tylko wizualna retromania. Odświeżyliśmy też wizję i misję naszego uzdrowiska, aby przystawała do wyzwań XXI wieku – dodaje.

Nowa idea uzdrowiska

Identyfikacja wizualna uzdrowiska powstawała na równi z nowoczesną misją i wizją odpowiednią dla innowacyjnego kurortu medycznego.

Odświeżenie wizerunku jest pierwszym krokiem, który ma sprawić, aby nie tylko mieszkańcy Śląska, ale i całej Polski, a nawet Środkowej Europy, kojarzyli Uzdrowisko Ustroń jako nowoczesne centrum zdrowia specjalizujące się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym – mówi Budzowski.

W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna kuracjuszom. Planujemy też mocniej zaangażować się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie opowiadaliśmy o bezdechu sennym oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier – dodaje Bożek.

Historia Uzdrowiska w Ustroniu

Uzdrowisko Ustroń jest jednym z największych tego typu kompleksów w Europie. Tradycje uzdrowiskowe Ustronia sięgają końca XVIII wieku. To właśnie wtedy odkryto, że warunki klimatyczne w połączeniu z naturalnymi złożami surowców leczniczych czynią Ustroń miejscem sprzyjającym leczeniu chorób układu oddechowego, chorób reumatycznych oraz stawowo-mięśniowych.

W latach 60. XX wieku w dolinie Jaszowiec powstała dzielnica wczasowa z charakterystycznymi budynkami mieszkalnymi tzw. „liniowcami”, „wielotraktowcami” i „gronowcami”. W latach 70. wybudowano w Zawodziu nowoczesne ośrodki wczasowo-lecznicze i sanatoryjne w kształcie piramid. Łącznie na powierzchni około 200 hektarów mieści się 17 budynków.

Od sierpnia 2010 roku właścicielem większościowego pakietu Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Ustroń” S.A. jest spółka Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca (Grupa American Heart of Poland) posiadająca ogromne sukcesy w dziedzinie kardiologii oraz kardiochirurgii. Spółka została założona w 2000 roku przez grupę wybitnych lekarzy z Polski i ze Stanów Zjednoczonych.

Newsletter

Zapisz się i bądź z nami na bieżąco


Dziękujemy za dołączenie do subskrybentów.

x

Dziękujemy za wizytę!

Chcesz być z nami w kontakcie – zostaw swój adres e-mail.

Proszę czekać

Wczytuję system rezerwacyjny

x

Rozpoczynamy nowy rozdział w Uzdrowisku Ustroń

Co się zmienia?

Wdrażamy nowy rebranding. Zmienia się logo, a identyfikacja wizualna nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnych budynków - Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.

x
Przeczytaj przed przyjazdem